W naszm przedszkolu zajęcia rytmiczne dla dzieci, to prawdziwa muzyczna przygoda. Razem z naszym „muzycznym czarodziejem” podróżujemy po świecie muzyki, w którym czeka na nas mnóstwo atrakcji.
A oto nasz „muzyczny czarodziej”:
Cezary Cesarz
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny
Zawodowo pracuję od 1990 roku prowadząc działalność na dwóch płaszczyznach: edukacja muzyczna dzieci i młodzieży oraz szkolenia metodyczne dla nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej z przedmiotu: wychowanie muzyczne/rytmika. Jestem wierny klasycznej metodyce nauczania muzyki proponowanej przez C. Orffa, J. Dalcroze’a czy Z. Kodalya. Na bazie ich propozycji, doświadczeń i spostrzeżeń przez lata intensywnie prowadzonej działalności edukacyjnej wypracowałem również własne metody oraz własne patenty na pomoce dydaktyczne.
W pracy głównie wykorzystuję autorskie piosenki tworząc muzykę do tekstów uznanych i zaprzyjaźnionych poetów lub do tekstów własnych.
Od roku 2008 jestem instruktorem tańca CIRCLE DANCE. Swoje umiejętności i wiedzę o tańcach świata poszerzam uczestnicząc regularnie w warsztatach prowadzonych przez rodzimych i zagranicznych tancerzy. Obecnie pracuję nad doskonaleniem kolejnej, bardzo widowiskowej formy tańca: TAP DANCE (step amerykański).
Swój indywidualny styl pracy, będący wynikiem doświadczeń, oraz szereg własnych rozwiązań i opracowanych pomocy dydaktycznych prezentuję kanale edukacyjnym
Edu Fun TV https://www.youtube.com/channel/UCuo6XGXpvTejuz1ULlGJTkA
w cyklu programów MIŚ KULECZKA I JEGO WALIZECZKA

Dla dzieci rozśpiewanych proponuję również on-line piosenki autorskie na kanale
CEZARY CESARZ:

https://www.youtube.com/user/MrCarCEZAR

Dzięki tej formie dydaktycznej dzieci mają możliwość utrwalania wiadomości oraz ćwiczenia swoich umiejętności w dowolnej chwili, np. w domu z rodzicami. Jestem nauczycielem nieustannie poszukującym i nieuznającym monotonii w działaniu. Dlatego podczas zajęć z dziećmi staram się budować radosną atmosferę wprowadzając elementy zaskoczenia-niespodzianki, nowości, zabawy muzyczno – taneczne oraz sceniczne. Uważam, że każde dziecko potrafi śpiewać i tańczyć. Osiągnięcie tych umiejętności wynika z mądrego traktowania dziecka jako partnera i odpowiednio wyważonego podnoszenia mu poprzeczki. Moja naczelna zasada w pracy z drugim człowiekiem brzmi: „Aby skutecznie nauczyć, nie możesz OPOWIEDZIEĆ komuś, jak ma to zrobić. Musisz POKAZAĆ mu, jak ma to zrobić”